میلگرد مشهد ورق گالوانیزه مشهد قوطی مشهد تین پلیت مشهد st37 مشهد لوله مانیسمان مشهد نبشی آهنی مشهدآهن ورق :: آهن ورق

آهن ورق

آهن ورق قیمت خرید

ورق a283 وکاهش مصرف الکترود در کوره

 

الکترود گرافیتی ورق a283 چیست؟

 

فعالیت الکترودها انتقال جریان از بازوهای الکترود به توشه کوره از روش تولید قوس الکتریکی است . امروزه الکترودها از گرافیت ساخته میگردند , اگر‌چه در صدر کربن آمورف در ساخت آن به عمل می رود . گنجایش انتقال جریان الکتریکی الکترودهای گرافیتی که در کوره‌های قوس الکتریکی مصرف میگردند بیشتر است .

در زمان عمل کوره , الکترودها  ورق a283به دلیل اکسیداسیون , تصعید و شکستگی با نرخ مشخصی مصرف میگردند . با اعتنا به مصرفی بود این قطعه حساس , و تحریم این قطعه برای کشور‌ایران , الکترود گرافیتی یک قطعه استراتژیک محسوب میشود که در صنعت فولاد و بها مقاطع فولادی تاثیر مضاعف داراست .

تصعید سبب ساز فرسایش 6 الی 30 درصدی نصیب انتهایی الکترود میگردد . در حالی که فرسایش بر اثر اکسیداسیون سطح های جانبی ۷۰ درصد کل فرسایش است .

شیوه های کاهش مصرف الکترود ورق a283

 

 به این ترتیب اکسیداسیون سطح های جانبی الکترود را می‌توان برهان دارای اهمیت مصرف الکترود دانست . از این رو , در صورتی‌که بتوان میزان اکسیداسیون سطح های جانبی را کاهش اعطا کرد , فرسایش الکترود هم به همین میزان کاهش خواهد یافت:

 

  • پوشش دهی الکترود
  • جدیدا الکترودهای پوشش داری ورق a283 به بازار عرضه شده است , یک پوشش اثر گذار و پیروز می بایست واجد شرایط تحت باشد :
  • حائلی فی مابین گرافیت و اتمسفر کوره باشد تا بازدارنده اکسیداسیون شود
  • در تماس با سرباره مقاوم باشد و مبتلا خوردگی نشود
  • مقابل الکتریسیته ایستادگی مقداری داشته باشد تا سوق دهی الکتریکی الکترود را ضعیف نکند
  • از نگاه اقتصادی مقرون به ورق a283 صرفه باشد
  • به صورت بیشتر دو گونه پوشش , خصوصیات مذکور را دارااست :
  • پوشش‌های فلزی

موفق‌ترین مواد برای این جور پوشش , آلومینیوم و یا این که مخلوطی از آلومینیوم و کاربید سیلیسم است .

 

 

پوشش‌های غیر فلزی ورق a283

مرحله فرنگی الکترود با مواد شیمیایی از جمله , نمک‌های باریم , اسید بوریک , بوراکس و یا این که ترکیبی از این مواد با مواد دیگر پوشش دهی میکنند .

خنثی سازی اتمسفر اطراف الکترود

با دقت به این‌که بیشتراز ورق a283 نیمی از مصرف الکترود مرتبط با فرسایش جانبی آن میشود , درین روش با به کار گیری از گاز خنثی و تولید یک لایه حفظ کننده اطراف الکترود که بازدارنده از اکسید شدن آن می شود , مصرف الکترود کاهش پیدا می کند .

 

درین روش گاز خنثی به صورت ورق a283جریان مایع به فضای در میان الکترودها تزریق میگردد , و با ورود به فضای باطن کوره فورا تبخیر شده و یک لایه‌ی چگال از گاز خنثی اطراف الکترودها صورت می گیرد .

 

 

مسافت مطلوب ورق a283

گاز خنثی که میتواند نیتروژن یا این که آرگون باشد , به وسیله یک نازل در فضای میان سه الکترود قرار میگیرد . نوک نازل به طور معمول در فاصله‌ی 7 تا 24 اینچی از سقف کوره قرار میگیرد . مسافت مطلوب نازل از سقف برای یک کوره قوس گنجایش میانگین 15 اینچ است .

همینطور برای یک ورق a283کوره قوس جریان بی واسطه با سه الکترود , نازل در حالت هندسی راءس الکترودها قرار میگیرد شبیه صورت تحت که روءیت کرد از بالای وضعیت الکترودها و نازل گاز خنثی است :

 

  • ورق a283خنثی سازی اتمسفر اطراف الکترود
  • خنک کاری الکترود بوسیله اسپری

خنک کردن تراز الکترودها با به کارگیری از مایع کولر یکی شیوه های اساسی برای خودداری کردن از اکسیدشدن سطحی الکترود‌ها است .

 

کاهش مصرف الکترود ورق a283

 

در‌این نصیب سیستم خنک کنندگی اسپری مایع تحت عنوان یکی سیستم‌های اثرگذار در کاهش مصرف الکترود معرفی شده‌است . این سیستم با خنک کردن بی واسطه حد فاصل محل اتصال الکترود به سیستم جریان برق تا سقف کوره , سبب ساز خنک کاری غیر بدون واسطه در قسمت‌های داخلی الکترود در حدود سقف کوره میشود , و اکسیداسیون جانبی کاهش پیدا میکند .

صورت پایین پباده سازی و ورق a283شماتیک سیستم اسپری را برای الکترود گرافیتی نشان می دهد . همان طور که معلوم است در‌این سیستم چندین ورق a283لوله انتقال آب جریان را به نازل‌های اسپری کننده مایع می آورند و آب از روش نازل‌ها برروی تراز الکترود‌ها اسپری می گردد و این کار است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:50  توسط مسعود  بازدید 749 برچسب ها:

الکترود و گونه های آن از دید پوشش فلاکس

 

پوشش ورق a516 

 

اگر بخواهیم در یک تعریف کلی بگوییم الکترود چه است این دسته ابلاغ میکنیم که الکترود جوشکاری مفتولی فلزیست که بوسیله پوشش فلاکس ( Flux Coating ) تسلط شده است . علت به کار گیری از پوشش ورق a516  الکترود , به دلیل ثبات قوس الکتریکی در روند ورق a516  میباشد همینطور ضمن کار تحت عنوان قیمت ورق a516 gr 60

 

 جهت ساخت گاز نگهدارنده ( Gaseous Shield ) و تکوین سرباره ( Slag ) شناور بر روی مرحله جوش برای ارتقا دوران زمان خنک شدن قیمت ورق a516 اکسین مورد استعمال قرار می‌گیرد . از الکترود جهت لبریز کردن فضای اتصال مابین دو مرحله مورد جوشکاری به کارگیری می‌شود .

 

معرفی اشکال ورق a516 :

الکترودها به دودسته روکش دار و فارغ از روکش و هم به اشکال متمایز به شرح تحت تقسیم می‌شوند که در پی مقاله شمارا با مدل پوشش ورق a516  این قطعه آشنا می‌سازیم :

الکترود از نگاه ورق a516  مفتول

الـکترود با مفتول فولاد زنگ نزن

الـکترود با مفتول فولاد کم کربن

الـکترود با مفتول نیکلی

الـکترود جوشکاری با مفتول آلومینیومی

الکترود از حیث پوشش ورق a516 gr 70

الـکترود جوشکاری با پوشش قلیایی

الـکترود رتیلی

الـکترود جوشکاری رتیلی با پودر آهن

الـکترود تنش تسلیم فولاد  ورق a516

الکترود از نگاه ضخامت پوشش

این جور الکترود به الکترودهای جوشکاری با پوشش باریک , با پوشش میانگین , با پوشش کلفت و با پوشش خیلی کلفت تقسیم می شود

الکترود از نگاه ساخت

الـکترود انجماد پر سرعت

الـکترود انجماد پرشده

الکترود چسبان پرسرعت

الکترود کم هیدروژن

تفاوت الکترودهای پوشش دار ورق a516 

تفاوت الکترودهای پوشش دار با الکترودهای فارغ از روکش :

الکترود فارغ از روکش : این دسته  ورق a516  از گدشته به کارگیری بیشتری داشت ولی به دلیل جوش های ساخت شده ظواهر قابل قبولی نداشته و در قبال ضربه استمرار چندانی نداشت .

ورق a516  روکش دار : بعد از روی عمل داخل شدن این گونه الکترودها مشکلات به کار گیری از الکترودهای سوای روکش رفع شوید و منجر شوید تا از سطح خرید ورق a516 gr 70 تا انجماد از فلز جوش و قوس الکتریکی در قبال هوای اطراف مراقبت نماید این دسته الکترود وظیفه ی از فی مابین بردن آلودگی ها و اکسیدها را داشته و سبب ساز در دست گرفتن صورت ظاهری نوار جوش می شود و از طرفی عملیات جوش کاری را بی آلایش خیس و پاشیدگی جوش را به دست‌کم می‌رساند همینطور عملیات کاربرد ورق a516  جوشکاری با سرعت بالاتری انجام میگرد.

گونه های الکترود از نگاه پوشش تفاوت ورق a516  پوشش دار :

 

همان گونه که در نصیب بالا هم به آن اشاره نمودیم , فرآورده پوشش ورق a516  الکترودها گوناگون بوده ولی اکثر زمان ها از متاع آزبست , سلولز , خاک رس و اکسید سدیم است است که در‌این نصیب به تفکیک به ابلاغ هر کدام میپردازیم :

- الکترود جوشکاری با پوشش ورق a516 

مواد تشکیل دهنده‌ی این پوشش کربنات کلسیم میباشد و پاره ای جزئی فلورید کلسیم هم در آن به فعالیت رفته است . در روپوش این گونه الکترود هیچ ماده‌ی ورق a516   به کار گیری نشده است به همین جهت جوش‌های نتیجه ها از این جور الکترود دست کم میزان هیدروژن را در جوش‌ها دارا‌هستند . اسم دیگر این الکترود , الکترود کم هیدروژن است . کاربرد این الکترود در جوشکاری‌های فولادی کم آلیاژ و درصد کربن بالا می باشد .

این جور پوشش از مدل قلیایی است که برای قطبیت + DC پباده سازی شده , و سرباره ایجاد شده , ورق a516  سبک خیس از دو دسته دیگر بوده و برای تمام حالات جوشکاری مورد به کارگیری قرار می‌گیرد . منبع: ahan

 

- الکترود رتیلی تفاوت ورق a516  پوشش دار

 

میزان متعددی اکسید تیتانیوم در‌این الکترودها موجود هست همین ورق a516  باعث شده تا جوش‌کاری را در همگی حالت‌ها بتوان با آن انجام اعطا کرد و در جوش‌کاری‌های همگانی کاربرد ورق a516  بسیار دارا هستند .

این دسته پوشش از مدل مبنا رتیلی است که نیز برای قطبیت AC و نیز DCقابل به کار گیری است و معمولاً برای تمام حالات جوشکاری مثلاً بدون واسطه , رمز بالا , به صورت ورق a516  و…مورد به کار گیری قرار می‌گیرد . این مدل پوشش بضاعت و توان تحمل به ترک گرم را بالا برده و با دقت مشخصات ورق a516 

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:53  توسط مسعود  بازدید 745 برچسب ها: آهن,

بررسی خوردگی ورق a516


پدیده شیمیایی خوردگی ورق a516 , ایراد دارای اهمیت و مسأله ساز است که در زمینه‌ی گونه های ورق a516 های صنعتی مطرح می شود . خوردگی عبارت است از یک عکس العمل شیمیایی که روی یک مرحله ویژه فیس می‌دهد ; بیشتر برخورد های خوردگی ورق a516 روی سطح ها فلزی چهره می دهند که اما بایستی موقعیت عکس العمل مثل رطوبت , دما و … هم فرآهم باشند . پدیده خوردگی با سرعت گوناگون در ورق a516 ها صورت می دهند که‌این روند به عامل ها تشدید کننده خوردگی مربوط می شود .

ورق a516 هایی که در خطوط ورق a516 کشی و تأسیسات به عمل می‌روند از کالا های گوناگون ساخته می گردند ; اشکال ورق a516 فلزی , ورق a516 مانیسمان و ورق a516 های فولادی و همینطور ورق a516 های پلاستیکی مانند ورق a516 پلی اتیلن , ورق a516 پوش فیت و یو پی او سی ( U - PVC ) پرکاربردترین ورق a516 ها میباشند که برای مصارف خانگی و تجاری به عمل میروند .

تفاوت خوردگی ورق a516 در ورق a516 فلزی و پلاستیکی چیست؟
خوردگی راجع به اشکال فلزی , ورق a516 فولادی و ورق a516 مانیسمان بیشتر از ورق a516 های پلاستیکی چهره می‌دهد . این پاراگراف بدین معنی است که فلزات در قبال کارداران محیطی برخورد پذیری بیشتری دارا‌هستند . ورق a516 های پلاستیکی مثل ورق a516 پلی اتیلن یا این که ورق a516 یو پی او سی هم گهگاه مبتلا تغییراتی میشوند البته مطمئناً دیواره این ورق a516 ها از خوردگی مصون میباشند . ایستادگی فراوان بالای گونه های ورق a516 پلیمری در قبال حضور مواد خورنده یکی بزرگ ترین امتیازات آنان به حساب آورده می شود .

ورق a516 فلزی که از کالا آهن یا این که بقیه فلزات ساخته میشد در قبال خوردگی فراوان شکننده بود . برای رفع این خلل , ورق a516 های فلزی گالوانیزه با بازار معرفی شدند که تا حد متعددی توانستند این مسأله را حل نمایند . ورق a516 های گالوانیزه نوعی ورق a516 فلزی میباشند که به وسیله فرایند گالوانیزه , با یک پوشش بی نیاز از عنصر روی ( Zn ) از خوردگی حفظ میگردند . ورق a516 مانیسمان نمونه بارزی از ورق a516 های فولادی است .

دیدنی است بدانید خوردگی ورق a516 فلزی با احتمال رسوب گیری در درون ورق a516 رابطه دارااست . جرم های اکسید فلزی که باطن ورق a516 تولید میشوند , برهان ساخت رسوب داخل ورق a516 می‌باشند و کم کم سبب ترک خوردگی , باخت و در غایت تخریب آن خواهند شد . استراتژی مهندسی و اصولی برای کاهش اثرات مخرب ناشی از خوردگی ورق a516 ها , نصب آن‌ها طبق استانداردها می‌باشد . در بعضا شرایط ها حتمی است ورق a516 ها به وسیله یک لایه حافظ , به خیر عایق بندی شوند .

بررسی خوردگی ورق a516
خوردگی و ضد خوردگی | پزشک معالج پایپ

خوردگی ورق a516 قادر است بیشتر به خانه‌های مسکونی , مالکیت تجاری , نهادی و هم مالکیت صنعتی ضرر و زیان وارد نماید . در حالی که شما نمی‌توانید درون منزل خویش و یا این که ورق a516‌ها را مشاهده کنید تا ترقی خوردگی را ملاحظه کنید . مشکلات مرتبط با خوردگی در زمان سه ده سال پیشین در هم اکنون ارتقا بوده و سبب ساز کاهش ارتفاع قدمت سیستم ورق a516 به فقط تعدادی سال می شود .

عارضه ها زیادی موجود است که چرا خوردگی قادر است در سیستم ورق a516‌کشی صورت دهد . خوردگی میتواند سال ها رخداد بیفتد , فارغ از آنکه قابل تشخیص بوده و چشم شود . بدترین کاری که می توانید در هنگام درایت از هر جور خوردگی جزئی انجام دهید این است که آن را نادیده بگیرید . به دلیل آنکه خوردگی به محض این که نادیده گرفته شود , به خلل بزرگتری تبدیل میشود که سبب به تعمیرات گران و هزینه‌بر میشود .

خوردگی و پوسیدگی ورق a516‌های فلزی و اجزای مرتبطِ یک روند , پیوسته و عملا غیرقابل توقف است . جنس آخری که غالبا به ورق a516 زنگ زده مشهور است فیض یک عکس العمل الکترو شیمیایی بوده که در حین آن فلز به ندرت به صورت ارگانیک گذشته خویش یعنی سنگ معدن بازمی‌گردد . چه بسا با کاربرد مطلوب اقدامات پیشگیرانه ورق a516‌ بازهم می باشد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:53  توسط مسعود  بازدید 448 برچسب ها: آهن,ورق a516,

پایداری میلگرد آجدار نیشابور

ارزیابی پایداری به خوردگی و سعی آب بندی
این آزمایشها برای تحلیل و نظارت مهم‌ترین خاصیت میلگردهای اکسید آندی بر روی  نیشابور , یعنی ایستادگی علیه خوردگی و سعی آب بندی مرحله بعداز آندایزیتگ شکل میگیرد . از آن‌جا که کار حفاظت خرید میلگرد آجدار نیشابور شده با آب بندی مفید ارتقا مییابد این دو تست در کنار نیز مسئله مشاجره قرار می‌گیرد . از سوی دیگر هیچ معیاری برای نظارت ظریف و مجزای این دو تست نیست و روشهایی که مشتمل بر به فعالیت بردن مواد رنگی اند صرفا روشهایی می باشند که قادرند همت آب بندی را نظارت نمایند .
تست میلگردهای اکسید آندی به ویژه درباره‌ی آنالیز پایداری علیه خوردگی و سعی آب بندی جدیدا موضوع انتقاد و آنالیز قرار گرفته است . لزوماٌ عمده آزمایشهای خوردگی که به مراد چک ایستادگی درمقابل خوردگی به فعالیت می‌روند نشان میدهند که آیا عملیات آب بندی به مقدار کافی مؤثر بوده است یا این که خیر .
در صدر آزمایشهای قابل قبولی که موضوع قبول خریداران محصول ها صنعتی  نیشابور بود گسترش یافت که مشمول این روشهاست : تنها محاسبه همت آب بندی , روشهای چک ایستادگی به خوردگی و هم عملکرد آب بندی , تست پایداری به خوردگی سیستم میلگرد اکسید آندی - میلگرد
طرز هایی که تنها برای نظارت تلاش آب بندی است
1 - در بالا تست نقطه رنگی را الزه عرضه کرد و نوزیگ و روهریگ , ویدئو و اسکارت آن را توسعه و گسترش دادند .
2 - طرز آزمایشی که ریچارد عرضع کرد عبارت است از انحلال در اسید نیتریک .
3 - تست محلول رنگ مبنی بر استاندارد : ASTM
چه میلگردها عالی آب بندی شده با شند و چه ضعیف در‌این شیوه تفاوتی نمی‌کند . با استعمال از محلول رنگ غیر آبی‌رنگ یا این که مواد رنگی که به راحتی قابل جذب اند مثل RLW طلا و جواهرات –  نیشابور ( RIW , Gold Aluminum Orange ) , اصلاحاتی درین تست انجام شده است , البته هنوز آلرژی تست رضایت بخش وجود ندارد .
4 - انتخاب ارتقاء وزن در خلال عملیات آب بندی . اعتنا در انتخاب ارتقا وزن تآثیر قابل توجهی داراست . برای دستیابی به توجه کار مناسب می بایست از ترازوی آزمایشگاهی دارای اهمیت و تکنیک مقدار گیری ظریف استعمال شود .
5 - راه و روش غوطه وری کاپ در درون محلول داغ اسیدی سولفید سدیم . مثال مسئله تست به بازه چندین دقیقه در باطن محلولی که چگونگی آماده ساختن آن در ذیل آمده است غوطه ور می شود , با حل کردن 10 گرم سولفید سدیم سوای آب در یک لیتر آب مقطر و اضافه کردن اسید استیک یخی برای دستیابی به PH= 3 . 75 این محلول به دست می‌آید . آن گاه با اضافه کردن اسید سولفوریک pH , 5N آن به 5/2 کاهش مییابد . اسید استیک به خواسته کاهش تصاعد دی اکسید گوگرد افزوده می شود .
پارامترهای دیگری که کاپ گزینش نموده است صرفا عبارتند از دمای محلول ( C - 90°98 ) و زمان غوطه وری ( تا 30 دقیقه ) . این خزینه را می بضاعت پیشین از بدور ریختن دست کم دوبار بهره مند شد . دوران غوطه وری در محلول سولفید سدیم تنها برای میلگردهای زیاد باریک , اصلی است , چون در صورتی‌که این مثال های آزمایشی بازه طولانی در گرمابه قرار گیرند . ممکن است میلگرد بطور بدون نقص زدوده می شود . به هر حال وقتی که مثال ها به بازه زمانی طولانی در درون گرمابه غوطه ور می‌شوند , تفاوت های فی مابین میلگرد های تست شده را با وضوح بیشتری می بضاعت تشخیص بخشید . در برخی از مورد ها بازه زمانی غوطه وری 10 دقیقه و دمای محلول 86°C تحت عنوان یک واحد سنجش منطقی مقبول است .
کوک و اسپونر اعلام کردند رابطه دوچندان نیکی در بین تست اخیر و آزمایشهای پایین موجود است : تست پاشش نمک با اضافه کردن اسید استیک , تست در اتمسفر

 

خواص میلگرد های کرماته

ترکیبات دارای اهمیت میلگردهای کرماته مشتمل بر ترکیبات سه ( 3 ) ظرفیتی وشش ( 6 ) ظرفیتی کرم و کرمات فلز مبنا اند .

اکثر زمان ها فرمول های ذیل , مخلوط شیمیایی میلگردهای کرماته را تعریف می‌کنند .

Cr2 O3 . Cr3O3 . x H2O یا این که Cr ( OH ) 3 . Cr ( OH ) 3 . CrO4

کالاوچ ( Kalauch ) همینطور فرمولی برای کرمات بازی عرضه می نماید .

Cr ( OH ) 3 . Cr2 ( Cro4 ) 3

ادغام میلگردها ارتباط متعددی با رنگ میلگرد دارااست . میلگردهای کرماته دارنده کمپلکس های هیدراته کرم سه

وشش طرفیتی اند . کمپلکسهای کرم سه ظرفیتی که نصیب نا محلول میلگرد را تشکیل می‌دهند میلگرد را مشقت بار

مینمایند و در پایداری میلگرد برعلیه خوردگی هم اثر گذار می باشند .

میلگردهای زرد رنگ رنگی که که از محلول های دی کرمات و اسیدسولفوریک به دست می‌آید , مشتمل بر کرم سه وشش

ظرفیتی به حالت کرمیک کرمات بازی با هیدروکسیدکرم و کرمات محلول اند .

میلگردهای سیاه و قهوه ایی احتمال دارد دربرگیرنده کرمات کرم بازی با ترکیبات متعدد هست . حالا آنکه میلگردهای

زیتونی رتگ غالباٌ دربرگیرنده ترکیبات کرم سه ظرفیتی اند . میلگردهای بی رنگ ( که از بی نقاشی کردن میلگردهای

رنگی به دست میایند ) دربرگیرنده ترکیبات نامحلول هیدروکسیدکرم و اکسیدکرم و آب هیدراته اند .

مبتنی بر لحاظ الز اساساٌ میلگردهای کرماته بی رنگ دربرگیرنده ترکیبات سه ظرفیتی کرم و فارغ از کرم شش ظرفیتی

هستند , همینطور میلگردهی رنگ زرد و سبز رنگ مشتمل بر مقادیر متعددی کرم شش ظرفیتی اند .

بیشتر میلگردهای کرماته در موقع تشکیل و تا وقتیکه تر می‌باشند بی صورت و ژلاتینی اند .

آن‌ها قابل انعطاف بوده و خاصیت جذب کنندگی از خویش نشان وارد میکنند . در هنگام کم آب کردن طاقت فرسا میگردند و قابلیت و امکان خیس

شدن آن‌ها ارتقا می‌یابد و هم پایداری متعددی علیه محلولهای آبی رنگ نشان می‌دهند . دشوار شدن میلگرد تا

برهه زمانی مشخصی بعداز کم آب کردن و اما با سرعت دوچندان کمتری ادامه می‌یابد .
خاصیت فیزیکی و مکانیکی

ضخامت میلگردهای کرماته را از شدت رنگشان می بضاعت و توان تقریب زد . مبنی بر مطالعات میلگردهای کرماته حدود

یک میکرومتر ضخامت دارا‌هستند .

در اینجا تاکید می شود که بسته به شرابط کرماته کردن میزان معینی از فلز قادر است از تراز میلگرد داده

شده برداشته شود .

معمولاٌ ضخامت لایه حل شده کسری از یک میکرومتر است .

خاصیت میلگردهای کرماته وقتی که تحت عنوان یک لایه به جای رنگ یا این که بقیه میلگردهای آلی به عمل می‌رود .

چهار برهان ذیل در مواقعی که میلگردهای کرماته کاربرد دارا‌هستند مسئله مشاجره قرار میگیرند :

میلگردهای کرماته سبب ارتقا چسبندگی رنگ می‌شوند . میلگرد بر اثر نیروی جاذبه در میان مولکولی به تراز

فلز اساس متصل می‌شوند و میلگرد آلی به نیکی به مرحله صاف کرماته می چسبند .

ضخامت و تخلخل قلیل میلگردهای کرماته سبب ساز می شود که لاک و دیگرمواد آلی به اندازه پاره ای جذب فلز شوند .

این میلگردها نسبت به اساس های رنگ کریستالی دارنده برخی مزایای اقتصادی می‌باشند .

میلگردهای کرماته از خوردگی فلز شالوده دوری می نمایند و استمرار میلگردهای آلی را ارتقا میدهند .

میلگرد کرماته , فلز مبنا را از شکافت مواد خورنده که احتمالا از در میان حفره های میلگرد آلی رخنه نمایند ,

نگهداری خواهد کرد .

میلگرد کرماته از واکنشهای نامناسب دربین اجزای میلگرد رنگی و فلز اساس خودداری می نماید .

با اعتنا به خصوصیت ژلاتینی و بی صورت بودن میلگرد کرماته , حضور آن ها بر روی ظواهر میلگرد رنگ

اثری نداشته و آلودگی مکانیکی یا این که شوره سپید گچی هم بر روی میلگردهای رنگی تولید نخواهد کرد

قطعاتی که کرماته گردیده اند را گذشته از رنگ شدن به دوران طولانی می توانایی حفظ کرد . سوای این که

خطر جذب بخار آب وجود داشته باشد , در‌حالتی که بخار آب جذب شود , موجب کنار گذاشتن با پوسته شدن میلگردهای

رنگ خواهد شد . میلگردهای


جوشکاری میلگردوآلیاژهای آن
جوشکاری میلگردوآلیاژهای آن :
تعیین فلز پرکننده مطلوب , یک دلیل دارای اهمیت ومهم درارتقاء تراز کیفی جوشکاری آلیاژهای میلگرداست . برخلاف فولادهای کربنی , که یک فلز پرکننده تنها می بایست استحکام کششی کافی برای فلز جوش را تامین کند , درخصوص گزینش فلز پرکننده برای آلیاژ های میلگردبه فاکتورهای متعددی بایستی اعتنا داشت .
از این گزاره اند :
1 - سهولت جوشکاری
2 - استحکام جوش
3 - صورت پذیری جوش
4 - رتبه حرارت فعالیت
5 - ایستادگی در قبال خوردگی
6 - عملیات حرارتی پسگرمایی
7 - آلرژی نسبت به کنار گذاشتن
جوشکاری میلگردو آلیاژهای بافرایندهای MIG/MAG

دراین طریق , قوس الکتریکی , ادله تولیدحرارت است که بوسیله منشاء ایجاد نیرو یعنی یک رکتیفایر ( یکسوکننده ) تولید می گردد .

فلز پرکننده هم که به طور مفتول های میلگرد آجدار نیشابوری بدور قرقره پیچیده شده , بوسیله یک منشا تقذیه سیم موتوردار ( Wire feeder ) به داخل یک انبرجوشکاری هل داده می شودوازسوی دیگر , بوسیله موتورکشندهء جان دار درسر انبر ( Push pull ) به بیرون از آن کشیده شده وپس از برقراری قوس وذوب شدن , فعالیت پرکردن حوضچه محل اتصال را به عهده میگیرد .

در فعالیت , حبابی که ازگاز حفظ کننده ( ازیک کپسول متصل به دستگاه ) بیرون شده و به باطن انبر سوق‌دهی میگردد , ملازم سیم از رمز انبر بیرون شده و ازحوضچه جوش نگهداری می‌نماید .

میزان و فشار گاز خروجی بوسیله یک رگلاتور منحصر قابل در اختیار گرفتن و تهیه و تنظیم است .

در جوشکاری میلگردو آلیاژهای آن , برای مراقبت حوضچه از گازهای خنثی به کار گیری می شود بناراین برای جوشکاری میلگردوآلیاژهای آن صرفا از طریق MIG امداد گرفته می شود .

نحوه MAG دراین خصوص کاربردی ندارد . ⚠

جوشکاری میلگرد آجدار نیشابور
اشتباهات حیاتی درجوشکاری میلگردوآلیاژهای آن :

1 - نقطه ذوب میلگردوآلیاژهای آن درحدود 450 تا 660 سکو سا نتیگراد است . زیرا در هنگام ا فزایش مرتبه حرارت ویا ذوب تغییر‌و تحول رنگ نمی دهد . سازه بر این احتمال دارد در اثر مضاعف نگه داشتن مبداء حرارت روی قطعه , حرارت فوق ذوب , ارتقاء سیالیت وجذب گاز رخداد بیفتد . برای در دست گرفتن مرتبه حرارت , به کارگیری از یک پیرومتر پیشنهاد می شود .

2 - از انجایی که جهت دهی حرارتی میلگردوآلیاژهای آن نسبتاً 3 تا 6 برابرآهن وآلیاژهای آن است , به این ترتیب انتقال وتوزیع حرارت درزمان جوشکاری میلگرد, به حریم مسیر جوش مضاعف پرسرعت خیس و بخش اعظم از فولاد است . به همین جهت , در شرایطی‌که منشا حرارتی به میزان یی کافی توانا نباشد , حرارت ساخت شده قدرتمند به ذوب نمودن فلز اساس و جوشکاری نخواهد بود . براین اساس به کار گیری از حرارت مضاعف و روشهای جوشکاری که پر سرعت و تمرکز متعددی دارا هستند پیشنهاد می شود .

3 - انبساط و انقباض الومینیوم و آلیاژهای آن , در اثر جوشکاری و سرد شدن پس ازآن , نسبتاً 2 برابرفولاد بوده و انقباض حجمی ناشی از انجماد آن نزدیک به 4 تا 6 در صد است که منجر تمرکز تنشهی داخلی میشود و باعث به پیچیدگی , تا برداشتن , تغییر تحول بعدها و پارگی خواهد شد . استعمال از فیکسچرو نگه دارای درحین جوشکاری برای رفع این نقیسه بی تاثیر وجود ندارد .

4 - آلیاژهای میلگرد آجدار نیشابوری که در اثر عملیات حرارتی , مشقت بالاتری پیدا کرده اند , در اثر حرارت ناشی از جوشکاری در بخش ها مجاورخط جوش قابل انعطاف می شوند .

5 - تولید کنار گذاشتن در حیطه همسایه جوش , به دلیل ساخت لایهای مذاب برخی ترکیبات میان فلزی ( با نقطه ذوب زیر ) در‌این بخشها است . برا کاهش این جور ترکها , بایستی از مفتولهای جوشکاری نقطه ذوب زیر به کارگیری کرده , سرعت جوشکاری را ارتقاء داده و از پروسه جوشکاری بهره برد , تا حداکثر تمرکز حرارت را در یک نقطه ساخت نمایند .

تغییرات ناشی از انقباض وانبساط دراثرجوشکاری آلیاژهای میلگرد, نسبتاً دوبرابر فولاداست , در حالی که نقطهءذوب آلیاژهای میلگرد0 . 33 فولادمی باشد , در سود خطر اندازه پیچیدگی جوش وتغییرظاهروابعادآن درآلیاژهای میلگردفراوان دوچندان خیس ازآهن است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:53  توسط مسعود  بازدید 660 برچسب ها: آهن,میلگرد,

ورق فولادی st52

را که پایین استاندارد DIN 17100 قراردارد , می اقتدار یک کدام از پر استفاده ترین فولاد های قلیل آلیاژ دانست . ولی این ورق را در بازار معامله تحت عنوان ورق سیاه فولاد st 52 هم می‌شناسند .

به طور معمول اینگونه فولاد ها را که از محدوده فولاد های غیر آلیاژی وارد خاک فولادهای قلیل آلیاژ گردیده اند , منجر ارتقا استحکام و safety در عین کاهش وزن می‌شوند ; براین اساس وقتی که کاهش وزن بنا در حق تقدم باشد می بضاعت این فولاد را در کاربردهای بنا ای پیشنهاد نمود .

برای جواب بدین سوال که خصوصیات , انالیز , و مشخصات جوشکاری این ورق چه می باشد , می شود به جداولی که در همین برگه آورده شده مراجعه نمود .
ولی معمول ترین ورق st52 , گرید st52 - 3 این ورق است که همین نظارت درین برگه آورده شده‌است .

کاسپین استیل نمایندگی فروش ورق اکسین و قابلیت ارائه محاسبه و مارک های مرسوم دیگر st52 همچون : مبارکه اصفهان , اکراین , گالوانیزه و نرمالایز st52 را داراست .
فولاد اکسین را می بضاعت نقطه ی عطفی در سوی رفع نیاز تولیدها استراتژیکی سرزمین اعم از صنعت نفت و گاز , پتروشیمی , خودروسازی و صنعت های دریایی دانست . این موسسه با سپرده گذاری ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۱۳۸۴ به تثبیت رسید و در سال ۱۳۸۸ ساخت انبوه خویش را مقدمه کرد . کمپانی فولاد اکسین خوزستان او‌لین خالق ورق عریض فولادی در خاورمیانه است . در سال ۱۳۹۲ کارگاه عملیات حرارتی جهت ارتقاء استحکام کششی ورق های تولیدی این موسسه احداث شد . گنجایش تولیدی این کارگاه سالیانه ۱۰۵۰۰۰۰ بدن میباشد . مواد نخستین مصرفی این مجموعه , تختال فولادی ( اسلب ) است که از سایر کارخانجات تامین می شود . امکانات این سوله جهت ساخت تولیدها مشتمل بر کوره های پیش گرم , دستگاه پوسته زدا , قفسه نورد , بستر های سیستم سرمایش , دستگاه در اختیار گرفتن کیفیت UT , موج گیر سرد و دستگاه های برش می‌باشد . روند ایجاد تولیدها در‌این این مجموعه مشتمل بر روند پیش گرم کردن تختال فولادی , عملیات نورد گرم , بازرسی و در دست گرفتن کیفیت ورق ( نحوه های VT و UT ) , برش کاری و موج گیری ورق , بسته بندی متاع و عملیات حرارتی می‌باشد . اعم از تولیدها تولیدی این مجموعه می بضاعت ورق های A283 , A573 , 34CrMo4 , S235 , P460 NLI را اسم موفقیت .
ورق فولادی نورد سرد
نورد سرد یک کدام از روش‌های تولید ورق های فولادی است که فرایندی تقریباً بی آلایش داراست . درین طرز , شمش آهنی میان دو نورد چرخنده در ابتدا و ذیل قرار میگیرد و با تکان مداوم و اعمال فشار بر مرحله شمش , تغییر تحول صورت می دهد . در‌این شیوه ورق فولادی قبلی از نورد اسید شویی می‌گردد و لایه‌های اکسیدی مرحله آن پاک‌سازی میشوند . درنهایت ورق فولادی پایین عملیات حرارتی و آنیلی شدن قرار میگیرد . ورق فولادی بیرون شده از نورد سرد , کیفیت بالاتری نسبت به ورق فولادی نورد گرم دارااست و مرحله آن هم از کیفیت بالاتری برخوردار‌است . ورق فولادی بیرون شده از این نصیب ورق فولادی سپید شناخته می شود .

ورقهای نورد گرم فولادی
ورقهای نورد گرم از نورد گرم اسلب یا این که تختال بدست میایند که به‌این جور ورقها که به گویش انگلیسی هات رول پلیت ( Hot Rolled Plate ) ویا هات رول کویل ( Hot rolled coil ) خوانده می‌شوند و در گویش پارسی به ورق فولادی و ورق سیاه دارای شهرت می‌باشند قابل ذکر است پلیت های زیاد باریک فویل یا این که برگ و به قطعه های ضخیمتر از 6 میلیمتر ( 0 . 25اینچ ) پلیت گفته می شود .

با دقت به مواد تشکیل دهنده ماده اول که اسلب یا این که تختال نامیده می شود و همینطور حالت و طرز ایجاد ; ورقهای فولادی گرم دارنده خاصیت مکانیکی و شیمیایی مضاعف گسترده ای بوده و این فرمان قابلیت به کارگیری دررنج وسیعی خواهد بود.

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:54  توسط مسعود  بازدید 474 برچسب ها: ورق فولادی st52, قیمت ورق st52,

ورق فولادی چه می باشد

ورق فولادی چه است ؟
ورق فولادی , فلزی است که مرحله آن مسطح خیس از آهن , فولاد و هر فلز دیگری می‌باشد و از نورد گرم شمش فولادی و یا این که بیلت ایجاد میگردند . ورق فولادی به طور رول و کلاف در کارگاه ها ایجاد و عرضه میشوند که یک کدام از مزیت های آن نسبت به ورق های شیت و برشی است . ورق فولادی اشکال متفاوتی داراست که مبنی بر طریق ساخت و مواد نپخته اول , اسم گذاری میگردند . که در‌این مطلب کارشناسان شهرآهن , تلاش دارا‌هستند , ورق های فولادی را کاملا به شما معرفی کنند . استانداردهای ورق فولادی , براساس استاندارد سه مرزو بوم می‌باشد . 1 - استاندارد DIN آلمان که شایع ترین استاندارد جان دار در بازار کشور‌ایران است , 2 - استاندارد ASTM ایالات متحده و 3 - استاندارد گوس روسیه که کم کم زمینه به کارگیری قرار می‌گیرد . ورق های فولادی با اعتنا به درصد کربن مو جود در آلیاژ آن‌ها ( حدود 0 . 025 تا 0 . 03 درصد کربن ) , پروسه ایجاد و آلیاژ های فلز , خاصیت متفاوتی به خویش گرفته و در غایت کاربرد و نامگذاری آن‌ها هم ذیل تاثیر کارداران ذکر شده , متغیر خواهد بود .


اکثر بخوانید : ورق فلزی چه می‌باشد ؟

اشکال ورق فولادی


اشکال ورق فولادی
ورق های فولادی مبنی بر منش ایجاد , به دو جور ورق نورد سرد و ورق نورد گرم نوع بندی میشوند . ورق های نورد گرم خویش به گونه های متفاوتی تقسیم می گردند . که در پی به تعبیر آن ها می‌پردازیم .


ورق فولادی نورد سرد
ورق فولادی نورد سرد :
ورق فولادی نورد سرد , همان گونه که از اسم آن پیداست , طی مراحل سرد , کششی و فشاری ساخت می‌گردد . دستگاه های نورد سرد , دارنده 6 غلتک میباشند 2 غلتک که وظیفه کاهش ضخامت شمش را دارا هستند که به آنان غلتک کار گفته می شود و 4 غلتک دیگر که محافظ غلتک های کار می‌باشند تا از خم شدن آن دوری کرده و مراحل کاهش ضخامت , به صدق انجام گیرد و به آن‌ها غلتک های حمایت کننده گفته می شود . ورق های خروجی از طریق نورد سرد , ورق های روغنی میباشند که به طور جدا از هم به آن می‌پردازیم .


روند ساخت ورق فولادی نورد سرد
فرایند آن را به دنبال تیتر میکنیم :
1 - قرار گیری شمش آهنی میان استندهای دو غلتکی یا این که استند رافینگ که دو نورد چرخنده در ابتدا و ذیل موجود هست .
2 - تغییر و تحول صورت شمش فولادی , ذیل فشار غلتک ها با تکان پیوسته , که موجب کاهش قطر شمش و ارتقا ارتفاع و پهنا آن میشود .
3 - اسیدشوی کردن ورق فولادی بدست آمده به مراد از در میان رفتن لایه های اکسیدی آن
4 - در غایت عملیات حرارتی و آنیلی شدن ورق ها

کاربرد ورق فولادی نورد سرد :

ورق فولادی نورد سرد , کلاً نسبت به ورق های نورد گرم , کیفیت بهتری داشته و مرحله آن‌ها هم قابل پذیرش خیس است . در واقع استحکام ورق های نورد سرد , زیاد بالا و قابل پذیرش است . لذا استحکام یکی‌از خصوصیت هایی است که خریداران بویژه در صنعت اتومبیل و اثاثیه خانگی به آن اعتنا متعددی می کنند .ورق فولادی نورد گرم

ورق های فولادی نورد گرم :
ورق های فولادی نورد گرم هم همانطور که از نامشان پیداست , طی مراحل حرارتی مساوی 1400 فارنهایت و قابل انعطاف و صورت پذیر شدن اسلب یا این که تختال و در غایت فرم دهی به آنان میان رول ها ساخت میشوند . ورق های بدست آمده از نورد گرم , در لهجه انگلیسی , هات رول پلیت ( Hot Rolled Plate ) و یا این که هات رول کویل ( Hot Rolled Coil ) هم خوانده می گردند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 25 بهمن 1401ساعت 18:54  توسط مسعود  بازدید 503 برچسب ها: ورق, قیمت ورق, خرید ورق, فروش ورق,